Responsywność stron i sklepów internetowych.
Autor: INB Marketing - logo, branding, strony www, marketing z gwarancją, publikacja: 2015-03-13
Responsywne strony i sklepy internetowe: Responsive web design < responsywna strona www> to nic innego jak strona dopasowana do urządzeń mobilnych.
Posiadanie strony responsywnej to konieczność, ponieważ coraz więcej osób szuka informacji używając tableta lub smartphona.
Należy podążać za trendami, być blisko swojego klienta i zaspokajać jego potrzeby. „W 2013 roku, 73,4% ogółu internautów korzystało z mobilnego Internetu. Do 2017 roku ten odsetek wzrośnie do 90.1%. Przy czym porównując do siebie lata 2013 i 2014, udział urządzeń mobilnych w globalnym ruchu w Internecie podwoił się.” To informacje opracowane przez Statista i Forbesa.
Współczesny internauta jest wymagający, jeżeli coś jest dla niego nieczytelne, nieintuicyjne i niefunkcjonalne to nie chce mieć z tym styczności.
Sam zadaj sobie pytanie, co robisz, gdy szukasz informacji w Sieci za pomocą smartphona i znalazłeś, ale okazuje się nieczytelna – niedostosowana do wyświetlacza, musisz wszystko powiększać i doszukiwać się, np. gdzie jest nr telefonu? Wychodzisz… i szukasz kolejnej strony dostosowanej do urządzeń mobilnych? Większość użytkowników tak robi.
Zalety strony responsywnej:
- Funkcjonalna, przejrzysta
- Intuicyjny interfejs
- Spójność wyglądu strony i contentu
- Większa liczba potencjalnych klientów, odwiedzających stronę
- Wszystkie obrazy i treści skalują się odpowiednio do rozmiaru wyświetlacza
- Łatwe wdrożenie, nie trzeba robić indywidualnie strony mobilnej. Webdesigner tworzy jedną witrynę, o takim samym adresie URL.
Strona responsywna jest wspierana przez Google
Co to oznacza?Google traktuje takie strony przyjaźnie, dlatego też promuje strony www z wersją mobilną. Strona internetowa bez takiej wersji będzie spadała w wynikach wyszukiwania Google. Firmę wyprzedzi konkurencja. Strona, która jest np. na 3 karcie wyników wyszukiwania, nie jest chętnie odwiedzana przez użytkowników, ponieważ są leniwi i rzadko sięgają dalej niż pierwsza strona wyników. Wyniki 1 strony.
Czy sklep www też powinien być responsywny?
Chcesz mieć jak największe zyski i zdobywać nowych klientów? Pomoże Ci w tym wersja mobilna. Internauci szybciej zamówią produkt, którego potrzebują, jeśli będzie on łatwo dostępny, a oferta będzie czytelna. Twój sklep powinien mieć interfejs i nawigację pozwalającą na jak najszybsze zakup. Parę kliknięć i zakupy zrobione. To jest to czego pragnie klient.
Opracowano:
Michał Janiszek
INB Marketing Sp. z o.o.